A vpliv Latinske Amerike se za volanom čuti. Velik tovornjak je z gradbišča novega golfišča na glavno mestno vpadnico pripeljal s samozavestjo tonske prednosti. Opa! Potrebuješ nekaj trenutkov, da sestaviš sliko. Audijev sistem proti naletu je divje pohodil zavoro v Q5 pred nami. Foto: Jure Gregorčič Za volanom novega audija Q5 sem odkrival barvitost mehiških cest in povsem naj jugu polotoku Baja California prevozil nekaj najlepših odsekov, zrelih za spominski dnevnik.
Nov izziv za novo zgodbo. Spletna enciklopedija pravi, da je rakov povratnik svoje ime dobil po ozvezdju Raka. Sonce je bilo namreč v času določitve, tj. v času starogrške civilizacije, v poletnem obratu 21. junija, ko je natančno nad tem povratnikom oziroma sončni žarki nanj padajo pravokotno, na nebu na enakem mestu kot omenjeni sistem ozvezdja. O Trumpu ne govorijo Adrenalinski stroj za dviganje prahu, dobesedno.
Z novimi obrati se k njim steka tudi svež kapital, ki bi ga poslovni predsednik Trump rad videl na svoji strani meje. Slovenec s Floride: Zakaj sem volil Donalda Trumpa V Mehiki prometa oziroma hitrosti ne umirjajo z laserskimi merilniki, temveč z nešteto reliefnimi ovirami na površini cest, ki jih poznamo kot ležeče policaje. Ti so tam ponekod tako visoki, da bi jim lahko rekli kar sedeči policaji. Hudimano močno podvozje in povsem brezčuten odnos do tehnike ter veliko poguma moraš imeti, če se hočeš čez nekatere asfaltne grbine peljati brez posredovanja zavore.
Še vedno živi nepisano pravilo, da ima večji, težji in hitrejši tu prednost. Pika. Ko dobiš dve lekciji, hitro dojameš, verjemite. Markantni dolgonosi vlačilec z dvema svetlečima dimnikoma, dvema prikolicama in osmimi osmi ter dolžino, ki krepko preseže 20 metrov, bo, če bo ugotovil, da ima premalo prostora, le zahupal. Na vas je torej, da mu priskrbite ustrezni prostor, ki ga potrebuje.
To so ceste, kjer še velja vozniški Divji zahod #fotoPodal sem se na najbolj slikovite ceste mehiškega polotoka Baja California. To je dežela pickupov in vozniške romantike, kjer na cesti srečaš in doživiš prenekateri filmski prizor v živo. Vse skupaj je kot dober avtomobilski vestern s pravimi klobuki, odprtimi kesoni namesto sedla in še živečim pravilom močnejšega na križiščih. Ali boš užival ali pa sem ter tja prebledel in izustil kakšno kletvico Ceste okoli priljubljenega letovišča Los Cabos, kamor predvsem Američani hodijo na golfistične počitnice in divje fantovščine ali dekliščine, so zgledno urejene.
Človek tam sreča zares slikovit vozni park: mešanico starodobnih ameriških ikon, poltovornjakov vseh velikosti in starosti, pa klasičnih športnih mišičnjakov. Vsak pravi avtomobilski zanesenjak bo tu našel vsaj nekaj, kar bi takoj odpeljal domov. Predvsem pa se da na teh cestah v živo uživati v časovni predstavi petih ali šestih avtomobilskih desetletij razvoja. Od rjastih lukenj do povsem razbitih luči velikih poltovornjakov, pa starih Toyotinih coroll in camryjev ter Volkswagnovih hroščev in transporterjev, ki jim je že težko določiti barvni odtenek, bleščečih SUV-velikanov, na primer Cadillacovega velikana escalade, pa avtomobilskega zvezdnika zveznih agentov FBI in obveščevalcev Cie, velikega chevya suburbana. Še vedno ima tu svojo veljavo Jeep.
Z audijem Q5 sva se ustavila točno na črti rakovega oziroma severnega povratnika. Ta Zemljo obkroži (po vzporedniku 23°26'22") severno od ekvatorja. Rakov povratnik je po kratki razlagi spletne enciklopedije najbolj severna zemljepisna širina, na kateri se Sonce še pojavi v nadglavišču, na najvišji točki neba, in sicer enkrat letno v času poletnega Sončevega obrata 21. junija. Severno od geografske širine rakovega povratnika sta subtropski in zmerni podnebni pas, južno od njega – vse do kozorogovega povratnika, ki leži na 23°26'22" južne geografske širine – pa so tropi. No, na kozorogovem povratniku sem maja letos sredi peščene avtoceste namibijske divjine zaustavil toyoto hilux, kar pomeni, da moram zdaj kot voznik narediti še sklepno dejanje ter oba povratnika povezati z vožnjo prek sredinske črte, ekvatorja.
Pod črto je za volanom tako: kdor razume prvine dinamične vožnje in si zna izboriti svoj prostor, bo na mehiških cestah užival in brez težav ujel ritem, kdor se med vožnjo najraje zanese na umirjen tempo in doslednost pravil, pa bo v Mehiki vsaj malce v stresu in sem ter tja mu bo ušla kakšna sočna kletvica. Če brez težav prevozite na primer milansko obvoznico ali gnečo Beograda, boste tudi z mehiškimi cestami opravili brez stresa in vozili sproščeno. Treba se je zavedati, da ima tako kot večina držav Latinske Amerike tudi Mehika svoj prometni temperament.
Mehiški "Route 66"? Klasični "road trip" bi bil od San Diega do Los Cabosa... Avtomobilski sladokusci tukaj pridejo na svoj račun. Potovanje z avtomobilom po polotoku Baja California je lahko zaradi pestrosti ljudi in strojev primerljivo z znamenito in zelo priljubljeno cesto 66, ki teče od Chicaga do Los Angelesa. Mehiška cesta na polotoku, ki ga oblivata Tihi ocean in morje Kalifornijskega zaliva, ponuja celo več vozniške svobode. Da, ponekod se da veliko bolj pritisniti, uživati s strojem kot na ameriški cesti vseh cest, kjer bo malce vozniške svobode in dinamike hitro pritegnilo "state trooper" šerifa. Zanimivo je, da lahko v Mehiki tudi na peščenem in širokem kolovozu srečaš vse od krave do velikega vlačilca. Ne obremenjujejo se s tem, kje vse se da voziti.
V kesonih poltovornjakov se z avtomatskim orožjem, z večino izpeljank ameriške jurišne puške M-16 v rokah, vozijo tudi policisti. Do zob oborožene patrulje smo srečali kar nekajkrat. Tudi Audi je sprva nameraval Q5 predstaviti v Kaliforniji, pa se je zapletlo s homologacijami, zato so vse skupaj preselili v državo, kjer ta model izdelujejo za ves svet, v Mehiko. Pri Audiju so bili ravno tako skopi s komentarji. Priznavajo, da bi bil 35-odstotni davek na avtomobile, izdelane v Mehiki, ki ga je napovedal Trump, za model Q5 lahko težava, saj ZDA predstavljajo kar 40-odstotni prodajni delež tega srednje velika športnega terenca.
On pri več kot 50 tonah ne bo zaviral. Tako pač je, kot da bi človek vozil na sceni dobrega avtomobilskega vesterna. Res pa je tudi, da v sodobnem, močnem in pametnem avtomobilu človek po temperamentnih cestah bolj sproščeno niza kilometre. Predvsem zaradi odločnega potiska pogona in varnostno-asistenčnih sistemov, ki niso nikoli utrujeni ali zasanjani.
Poročali smo tudi že o odzivu predsednika koncerna Volkswagen Matthiasa Müllerja, ki je priznal, da jih rezultat volitev skrbi, saj bi lahko ogrozil dogovor z ameriškimi oblastmi glede reševanja težav po aferi Dieselgate. Polotok Baja California, ki se začne v Tihi ocean zajedati le malce pod kalifornijskim San Diegom oziroma mejo med ZDA in Mehiko, je priljubljeno letovišče Američanov in tudi Kanadčanov.
V eni izmed mnogih improviziranih cestnih postojank, ki združujejo barček, kuhinjo na prostem in še mini tržnico s svežimi sokovi ter sadjem in zelenjavo, sem poklepetal z domačini. Za Slovenijo še niso slišali, saj o Trumpovi lepi ženi oziroma slovenski prvi dami ne razmišljajo. Razpleta ameriških volitev niso hoteli nikjer odkrito komentirati, a čutiti je, da je Donald Trump vnesel kanček nemira tudi v najmanjše mehiške kraje. Še več nemira so Trumpove predvolilne napovedi povzročile v avtomobilskih upravah in na gospodarskih ministrstvih. Mehika ni izjema. Postali so velik igralec avtomobilske industrije, saj danes v mehiških tovarnah izdelajo že petino vseh novih avtomobilov za trge Severne Amerike.
Nekaj je povsem jasno že po prvih kilometrih: avtohtona avtomobilska vrsta je tu poltovornjak oz. pickup. Njihova raznolikost preseže vse kalifornijske avtomobilske predelovalce, čisto zares. Podeželske ceste ponujajo neverjetno barvitost avtomobilske zgodovine. Kot da bi vozil skozi časovni stroj. Ford, Chevrolet, Dodge, GMC, Toyota, Nissan itd. so tu še vedno prisotni s praktično vsemi generacijami svojih poltovornjakov. Noro, kakšni zvoki prihajajo izpod pokrovov in iz izpuhov teh klasik V8. To je pravi avtomobilski Woodstock. Noro, vsaj uro in pol sem sedel ob cesti na predstavi v živo.
[ΖΩΝΤΑΝΉ ΜΕΤΆΔΟΣΗ###] Μεξικό Πολωνία μετάδοση
Μεξικό Πολωνία ζωντανή μετάδοση - Top Highlights